تحلیل پلان کتابخانهتحلیل پلان و نمونه موردینمونه موردی کتابخانه

دانلود پاورپوینت تحلیل کتابخانه ملی مصر همراه با پلانها و تصاویر

دانلود نمونه موردی کتابخانه

 نمونه موردی کتابخانه ملی مصر

کد محصول: p44

در این پروژه دالان معمار جامع‌ترین تحلیل کتابخانه ملی مصر را ارائه کرده است. این پروژه در قالب 54 اسلاید پاورپوینت آماده شده است و در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید.

 نمونه موردی کتابخانه ملی مصر

کتابخانه ملی مصر (کتابخانه اسکندریه) از مدرنترین و برجسته ترین فضاهای فرهنگی در مصرو جهان می باشد، ساخت واحداث کتابخانه جدید بمنظوراحیاء مجد وعظمت کتابخانه قدیم است که برای سالیان سال قلعه سرفرازعلم ودانش درجهان بود. آرزوی ساخت مجدد کتابخانه اسکندریه قدیم واحیاءمجدد این جایگاه جهانی علمی وفرهنگی درذهن و فکرمتفکران و دانشمندان بسیاری در جهان تداعی می نمود . کتابخانه جدید اسکندریه یکی ازمراکزعظیم فرهنگی طی مراسمی بزرگ در سال 2002 میلادی به بهربرداری رسید این مرکزعظیم بعنوان قله ای رفیع برای فرهنگ و دانش و هچنین کانال ارتباطی علم وفرهنگ مصر با جهان ونیزجهان با مصرمی باشد.

 نمونه موردی کتابخانه ملی مصر

کتابخانه اسکندریه بعنوان اولین کتابخانه رقومی  درقرن21 است که دربرگیرنده فرهنگ وآثار کهن علمی ، فرهنگی و انسانی کشور مصر    می باشد.همچنین مرکزی برای مطالعات ومباحثات در همه زمینه ها  بشمارمی رود. در حال حاضر کتابخانه جدید اسکندریه در موقعیت کتابخانه قدیم بمناسبت احیاء مجد وعظمت مشهورترین کتابخانه تاریخ که در بر گیرنده آثار فنی و هنری و نیز حدود 8 میلیون کتاب بود احداث گردید اندیشه احداث کتابخانه برای اولین باردرسال 1974 مطرح گردید تااواخردهه 80مسکوت ماند.پس از آن سازمان یونسکو جهت مشارکت دیگران دربازسازی و احیاء کتابخانه اسنکدریه فراخوانی را اعلام نمود.

طراحی کتابخانه بنای ده طبقه را شامل می شود چهار طبقه آن زیر زمین بوده و شش طبقه دیگر بخش فوقانی را شامل میشوند.ساختمان از بالاترین نقطه به شکل دایره ای با شیب بسیار تند بسمت پایین طراحی شده است این طراحی یکی ازکارهای منحصر بفردی است که توسط شرکت snohetta ارایه گردید است با توجه به اینکه طراحی ساختمان  200 ساله می باشد. اما به جهت نزدیکی موقعیت کتابخانه به ساحل دریای مدیترانه که فقط 40 مترازآن فاصله دارد تردیدهایی رادرخصوص200 سال عمرمفیدساختمان کتابخانه بوجود آورده است. همچنان که محاسبه کمترین حالت تابش نور مستقیم خورشید به داخل کتابخانه درمحاسبه تعیین جهت و موقعیت کتابخانه ملاحظه شده است.

 نمونه موردی کتابخانه ملی مصر

معمارى شگفت انگيز كتابخانه جديد اسكندريه  به يك صفحه شيبدار نقره اى شباهت دارد .

كتابخانه معروف اسكندريه كه در ماه اكتبر سال ۲۰۰۲ گشايش يافت و قرار بود به يكى از مراكز مهم تبادل اطلاعات در تمام دنيا به طور اعم و در جهان عرب بطور اخص بدل شود. جالب توجه آنكه اين كتابخانه مدرن، اين روزها نه تنها يكى از نهادهاى علمى و آموزشى، كه يكى از جاذبه هاى توريستى مصر محسوب ميشود و ميكوشد كه ياد كتابخانه اسطوره اى اسكندريه در مصر باستان را زنده كند. ساخت بناى جديد كتابخانه اسكندريه در مصر ۱۲ سال پيش آغاز شد، معمارى اين بنا، شگفت انگيز است و شباهت به يك صفحه شيبدار نقره اى دارد و بر روى نمايى از گرانيت خاكسترى حروف الفبا به تمام زبانهاى دنيا كنده كارى شده است.

دانلود نمونه موردی کتابخانه

پس از پرداخت آنلاین لینک دانلود فایل همان لحظه به طور خودکار به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
جهت آموزش خرید از سایت اینجا کلیک کنید.
—————————————————————————————
نام محصول: دانلود پاورپوینت تحلیل کتابخانه ملی مصر همراه با پلانها و تصاویر

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 54 اسلاید

حجم فایل: 5 مگابایت

 

قیمت قبل از تخفیف 100000 تومان

 

 

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *